Wednesday 24 October 2012

Kisah Aku & Kunci.. KALUT..!

Ya Allah...! kalutnya aku smalam...
g keja x kunci pintu umah...
jgn kata x kunci, kunci elok terletak kt grill..
dgn grill terbukak... pintu papan tu jer aku kunci dr dlm..
mmg bg peluang 'org' masuk.. hmm..!!!
x pernah jadik camnie kt aku...
smalam sblm kuar umah aku sidai kain..
si Aqil sibuk pakai kasut sambil mengomel..
smalam skol dia ada wat sesi fotografi...
cikgu bagi surat suruh pakai kasut HITAM atau PUTIH...
dah dia sibuk nk pakai kasut kaler HITAM...
dia ada kasut HITAM, cuma ada line sket kaler KUNING...
itu yg dia bising kata itu kasut KUNING bkn HITAM.. arrrggghhh..!!! **lempang gak bdk cenonet nieee..**
sambil pakai kasut sambil membebel kata kasut yg dia pki tu bkn kasut HITAM..
aku malas dah nk layan dia...
aku tutup pintu papan tu sambil baca ayat kursi..
alhamdulillah, mmg dh jadik rutin sblm kuar umah aku baca :-
  • Ayat Kursi
  • Al-fatihah
  • 3 Qul
  • dan beberapa ayat sampingan
pastu Aqil masuk keta, aku bukak gate, masuk keta, kuarkan keta, kunci gate, terus berdesup g keja..
bygkan blk ptg smalam br pasan.. berderau darah aku..
memula aku smpi tgk grill terbuka ngan kunci tergantung kt grill aku igt Rizal blk ambik brg pastu terlupa kunci pintu..
si Aqil siap ckp "papa nie kuar x kunci pintu..!"
skali tgk kunci.. "alamak...!!!! kunci aku ler..."
nk bgtau Rizal ker tak.. nk bgtau ker tak...
bygkan 8 jam aku x kunci pintu ☼_☼
kalo org nk masuk jgn katakan 8jam... 5 min pun boleh wat keja..
kelam kelibut aku masuk umah.. 1st aku tgk keadaan umah ngan tv..
tab aku terletak elok kt rak tv...

Rizal blk smalam aku ckp ngan dia "sayer ckp jgn marah erkk.."
dia memain ckp "marah gak.. apa dia..?"
aku citer kt dia, terkujat dia...
Rizal ckp "awak kena wat sujud syukur.. pastu kena banjer kami semua mkn.."
yg 1st tu aku boleh tima lagik.. no 2 tu apa motifnya..??? ekekekeke..!
pastu asal aku silap sket jer dia perli "dh ler x kunci pintu.. haissshhh..."
arrrggghhh..!! saja nk kasik bernanah telinga aku ler tu...
aku jwb blk.. x kan ler smpi umor kiter 60thn nnt pun nk ungkit menda tu gak..? hak hak hak..!
dia ckp kalo ler org masuk, mmg clear umah nie... siap panggil lori kunun nk pindah umah..
dah ler area umah aku nie jiran tetangga semua keja disiang ari.. herrmm..!

alhamdulillah x de apa2 berlaku...
careless sungguh la ಥ_ಥ

1 comment:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...