Thursday 22 November 2012

:: Cuti² Cameron Highlands - Part 1 ::


Dari sehari ke sehari aku cuba update blog nie dgn citer percutian kami ke Cameron Highlands... masa sungguh mencemburui aku.. **cit..!** ok, aku curi sket masa aku kt opis utk update... kiter mulakan ngan Part 1 dulu sbb bapok byk pic aku ambik dan semua menda aku nk citer... tp tak terciter...ahahhahaa..!

Cuti skolah nie memasing mati kutu beras, kutu kepala, x tau nk g mana... so, kami decide nk g CAMERON HIGHLANDS...!

Kami bertolak ke Cameron Highlands pada 18/11/2012 kira² jam 7.30am... semangat memasing bgn awal yer.. mementang ler nk g berjalan...kalo kejut bgn skolah memasing liat...! nie skali kejut terbuntang bijik mata.. ekekeke...!

Kami plan nk g ikut Tapah... sblm tu singgah dulu kt R&R Bidor.. isikan perut dulu.. kumpul tenaga.. pastu teruskan perjalanan... ikut jln Tapah nie mmg mengerunkan.. selekoh sungguh tajam.. kecut perut aku dibuatnya bila berselisih dgn lori & bas yg laju mengelungsur turun... siap berpaut pada pemegang kt tepi pintu aku dibuat nya.. ahahahaa..! bak kata papa la "putih semacam dh muka mama.." ekekkeee..! mau nya tak.. gerun siot...! dh ler bwh tu gaung... yg best ikut Tapah nie, kiter akan melalui Lata Iskandar... Air terjun yg sgt cantik... tp kami x benti pun kt Lata Iskandar tu memandangkan kami nk kejar masa dan tmpt kt Cameron Highlands tu.. ha...! lupa lak nk bgtau.. kami wat edisi terjah jer kt sana... x de booking membooking hotel... mn taknya, asal call jer kata FULL... so, discuss punya discuss kitorg plan terjah jer.. kalo ada hotel alhamdulillah.. x de hotel bersama ler kiter turun lepak umah abah aku kt Tg. Malim.. kiter redho jer la yer.. ahahahaa..!


Lepas edisi kecut perut dlm 2 jam gitu, sampai gak kami kat atas nun lebih kurang pukul 11.30am... masa nie ler nk survey cari hotel... papa sempat benti kt 3, 4 ketul hotel jer tya rega... memandangkan kami g ari Ahad, so x de masalah bilik FULL.. pelik..! nape bila online semua bilik FULL...? ada yg rate RM150++...  yg kurang dr itu pun ada.. tp hotel nya lak mcm x selesa.. x per, survey lagik... jln punya jln.. survey punya survey jmpa 1 hotel nie yg terletak bebetul kt pekan Brinchang.. disbbkan kami semua dh penat + pening + mata berpinor lalu jln mcm ular kena palu tadik, kami decide lepak kt Hotel Jasmine jer... kami ambik Triple Deluxe (1 single bed + 1 queen bed).. harga hanya RM148.00.. boleh la kan, bkn nk lepak dlm bilik sgt pun.. kalo nk perap dlm bilik baik dok umah..! ahaks :P



Ada kwn bg PM kt pesbuk aku tya rega hotel nie... ok nie detail yg aku cilok dr website hotel nie... resit tertinggal kt umah, so kiter google saja...

Alamat : 29-30, Brinchang, 39100 Cameron Highlands,
Pahang Darul Makmur, Malaysia
Tel: 05-4911588 / 05-4914688
Fax: 05-4913068

Email: jsmnhtl@yahoo.com

tak tau camner nk g hotel nie..? follow jer map dibawah... nie pun aku google dan terus mencilok... ahahhaaa..!


Type of Room
Weekdays
Friday
Saturday
Quad Deluxe(4 person)
RM108.00
RM128.00
RM178.00 - RM198.00
Triple Deluxe(3 person )
RM98.00
RM118.00
RM168.00 - RM188.00
Superior Double(2 person)
RM88.00
RM108.00
RM158.00 - RM178.00
Family Suite (4 person)
RM138.00
RM168.00
RM238.00 - RM298.00


Type of Room
Peak Season
Super Peak Season
Quad Deluxe (4 person)RM198 - RM238.00RM238 - RM268.00
Triple Deluxe (3 person)RM188 - RM228.00RM228 - RM258.00
Superior Double (2 person)RM178 - RM208.00RM208 - RM218.00
Family Suite (4 person)RM258 - RM298.00RM298 - RM348.00

Check-in sepatutnya pukul 2pm.. tp, kami mintak check-in awal sbb nk solat.. so, pihak hotel bagi kami check-in awal 30 minit.. ok la tuuu... lepas memasing solat Zohor, bermula ler xpdc kami.. benar nya x tau mana hala tuju.. nmpk tmpt cantik jer kami benti... so, kami nmpk Strawberry Corner nie kami benti.. konon nk benti utk petik strawberry.. konon jer la.. bila masuk dalam tu x de lak pokok strawberry kata pekerja disitu.. so, nk petik sila jln depan sket.. ada kebun strawberry disana... x per la, janji dpt bergmbr dlm Strawberry Corner nie pun dh cukop bagus... jom layan gambar dulu...

muka eksaited smpi kt Cameron Highlands ‿◎

Nie ler permata hati aku... pengaruh K-pop sungguh la anak² dara aku nie...


Nie kat dlm Strawberry Corner gak... nape nama dia Strawberry Corner tp x de 1 pun pokok strawberry...? jwpan nya ialah.......... sbb souviner & gift semua gmbr / bentuk / rasa STRAWBERRY (˘˘)

berjenis pokok cactus & pokok bunga ada kt dlm tmpt nie... dan harga pokok cactus tersangat lah murah dan cantik..!


Gula kapas ini juga rasa STRAWBERRY.. besar kan... hanya RM1.50 jer.. boleh menutupi muka korang... ahahahaa..! Anis kata "kalo dkt Petronas, gula kapas camnie RM2.50 tp kecik jer.." terkulat² nk perabiskan gula kapas tu.. melekit tgn mak ko nie... ahaks..!


Keluar dr Strawberry Corner, berdesup ke Butterfly Farm...  harga tiket utk masuk Butterfly Farm nie sgt berpatutan dgn menatang yg ada didlm nya... ahaks..! janji bebudak suka (˘˘)

RM 5 for adults
RM 2 for kids

Open:
8.00a.m. - 6.00p.m



Posing dulu dgn papa di pintu masuk...



Sebenarnya byk lagik serangga yg ada dalam taman nie.. tapi x daya lak aku nk upload semuanya.. layan mana yg sempat jer la yer...


turn mama lak berposing dgn anak²...

We are 1 FAMILY... we are HAPPY FAMILY...! doakan kebahagiaan kami dunia akhirat
(ɔ ˘˘)˘˘ c)         



Penat berjalan... kiter relax dulu... nie ler gaya anak²... bila aku sebut jer "wat gaya bebas..!" memacam gaya dorg wat.. ahaks..! dh besar rupanya ank² aku nie... **ntah apa² jer aku nie.. tetiba  jer emo :P**

Gaya anak bujang aku nie ler yg paling x menahan.. gaya mcm dok kt oberc.. siap snow cap & glove... yg paling x tahan bila dia tya aku "mama, bila salji nk turun..??" **gulp..!* ahaahhaaa...! berpijak la di bumi yg nyata Aqil oooiii...  sian anak aku nie.. nnt kiter ajak papa g i-City yer.. hak hak hak...!





ok ler.. aku stop dulu... nnt aku smbg lagik part 2 smpi 10.. **acah mak enon...! moekekekeke...! ** jgn ada yg muntah ijo baca entri aku... maklum ler bercotik kt Cameron Highlands jer pun.. bkn ke Paris pun.. ahahahhaaa...!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...