Monday 26 November 2012

:: Cuti² Cameron Highlands - Part 3 - Bee Farm ::

Keluar jer dari Big Red Strawberry Farm, kami terus ke hotel.. pack barang.. lepak²... aku mcm biasa bz check barang kt setiap tmpt takut ada yg tertinggal... papa sibuk melayan anak² makan maggie cup.. hik hik hik..! g jejauh, maggie gak dorg cari... sesambil menonton tv... settle jer packing barang, dlm pukul 12.15pm kami check-out.. Hala tuju kami seterusnya adalah BEE FARM.. apa tebiat nk tgk lebah.. org lain takut ngan lebah.. ahahahaaa..! layan kan ank² aku sbb dorg excited nk tgk sendiri BEE FARM nie...


 Masuk jer dlm pintu utama, dah nampak replika lebah yang comel nie.. dan menjadi tarikan utk bergambar... termasuk ler anak² aku..

Nampak tak kotak kt belakang replika lebah tu...? itu adalah 'Rumah Lebah'... Terdapat banyak Rumah Lebah disediakan.. Bila dah banyak Rumah Lebah, bermakna banyak lah juga lebah nya kan.. so, berhati² ketika berjalan.. perhatikan sekeliling takut lebah hinggap dimuka.. ahaks :P pada yg x bertudung, mungkin lebah ingat telinga tu 'Rumah' dia... so, bila Anis dgr terus dia pakai earphone geli² dia tu.. ekekekee...! percaya dia kelentong aku... ahahhaa..! tp elok pun.. malang x berbau kan.. mencegah lebih baik dr merawat... cheewaaaahh..!

 Ha...!!! nampak tak lebah tu.. kecik jer.. pelik..! x nampak lak lebah yg besar.. semua kecik² jer...



 Yang menariknya dalam BEE FARM nie adalah replika lebah nya.. merata pergi ada... nie jer la lebah yg besar yg aku nmpk... lebah dh kena sumpah kah...? ekekkee..! Tempat nie agak besar.. so, bertabah jer lah mendaki dgn jln yg kecik... ditambah pulak masa nie ujan renyai² mula turun dan jalan agak licin.. silap langkah boleh tergelincir... tercungap gak ler dibuatnya.. tp memandangkan papa kata alang² dah masuk, kiter redah jer...


Agak sket terkilan bila aku x sempat nk beli honey candy lolipop.. masa kecik dulu aku gemar makan honey candy nie.. masa tu sebatang cuma 20 sen jer.. skrng dh jadik RM1.50 sebatang..! nie ler padahnya bila asyik "nanti beli... nanti beli.." penyudahnya x beli.. sadis..! masa kekecik dulu honey candy nie x ler berbentuk spt dibawah nie... dia lebih kurang berbentuk 4 segi tepat dan berlengkung... tapi kaler masih x berubah spt dibawah... jenuh goggle x jmpa spt yg asal...
Gambar sekadar hiasan


Last part nnt aku akan citer pasal trip ke Ladang Teh pulak.. tungggguuuuuuuu....!!!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...