Thursday, 27 April 2017

🚴💨 Putrajaya Bridge Night Ride 2017 ~ 22042017 🚴💨

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم 

💘 21 April 2017 💘

Ambil Race kit di Perbadanan Putrajaya...
Abis keja pukul 5.15pm, terus berdesup ke Putrajaya dengan ofcmate...
Nampak tu 3 racekit...
Bermakna mama & anak² yang join 👯




💘 22 April 2017 💘

Ready for 20km Putrajaya Bridge Night Ride





 
1st time join Night Ride nie..
Havoc sgt..!
3,000 peserta...


 
 
 






Baru gerak 4km, Aqil suruh stop...
Muka dah pucat time nie..
Gagah kayuh gak...
🚲 dia problem rupanya...
Brek melekat kat tayar, jadi berat
Tak tau kena masa bila...
Masa perkeso ride last week ok..
Masa bwk dr keta ke dataran putrajaya pun ok...
Even basikal problem, semangat dia kuat
Mama offer tukar
🚲
Tak smpi 5min dia mintak tukar semula...
Dgn alasan "mama ok tak naik beskal aqil nie... Seat rendah.. Tukar blk lah ma.. X per, aqil naik beskal aqil.."
Mcm kena hurung je..
Risau dia mama tak selesa naik
🚲 dia..
Ride nie mengajar erti sabar tau qil..
Mama tau Aqil boleh buat...
 
 
 
 
Biar lambat, janji anak mama selamat...
Slow follow Aqil...
 
 
 




 
 

 
Alhamdulillah..!...
Sampai dgn selamatnya di penamat
Ride mlm mmg menguji mental & fizikal..
Pengalaman pertama ride mlm kan
Misi 20km done..!


 
 
 
Ada 3 event lagi menanti sebelum puasa...
1 running 🏃💨
2 cycling 🚴💨


Betul lah org kata "sekali dah mula, memang akan gian jadi nya.."
ahahhahaaa..!





 
 
 

 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...